Beurs nieuws

Brandwijk wil duurzaam verrassen

NR3A6910KLZW@0,25x

Dick Brandwijk, samen met zijn vrouw oprichter en eigenaar van Brandwijk Kerstpakketten B.V., is leverancier van kerstpakketten – al ruim 35 jaar en nog steeds is hij even enthousiast. Elk jaar opnieuw probeert hij zijn klanten te verrassen met duurzame cadeaus. 

Een kerstpakket is meer dan alleen traditie. Met een kerstpakket toont de werkgever waardering voor zijn medewerkers. En dat betekent dat de inhoud van het pakket weloverwogen moet worden gekozen. Brandwijk Kerstpakketten B.V. kan daar zeker bij helpen en gaat dan ook elk jaar als wederverkoper naar de Nederlandse Kerstpakkettenbeurs. Op deze beurs doen Dick en zijn team inspiratie op voor de eerstvolgende kerstperiode.

«Mens en milieu staan centraal in alles wat wij doen»

Wat is in de ogen van Dick Brandwijk een goed kerstpakket? «Elk kerstpakket is goed, mits de gever er voldoende aandacht aan besteedt en bewuste keuzes maakt.» En voor hem komt daar dan ook nog bij dat het kerstpakket een duurzaam tintje moet hebben. Al 15 jaar is maatschappelijk verantwoord ondernemen de rode draad in zijn bedrijfsvoering. «Mens en milieu staan centraal in alles wat wij doen,» vertelt hij. Op elke mogelijke manier probeert hij de CO2-uitstoot te beperken. «Ten opzichte van 2010 is de reductie al 85%!» En dat zijn niet alleen mooie woorden – hij heeft zijn bedrijf laten certificeren. Als eerste binnen de kerstpakkettenbranche was Brandwijk Kerstpakketten B.V. ISO- en CSR-gecertificeerd en staat het bedrijf op niveau 3 van de CO2-prestatieladder. Dat het hem ernst is met duurzaamheid, blijkt ook uit zijn keuze voor een distributeur: «Mijn overbuurman, dat scheelt weer CO2-uitstoot.»

Op de Nederlandse Kerstpakkettenbeurs schuimt Dick Brandwijk samen met zijn team, dat naast zijn vrouw ook uit twee van zijn drie dochters bestaat (nummer 3 is als fotografe weer op een andere manier betrokken), alle stands af. Of eigenlijk bijna alle stands: «Om de stands van de bonnenleveranciers loop ik met een grote boog heen. Daar zit voor mij niets persoonlijks aan.» 

Dick zoekt verrassing met een duurzaam tintje. «Zo vond ik vorig jaar op de beurs een artikel waarbij  je van gebruikte plantaardige olie zelf een kaars kan maken. Bijvoorbeeld gedroogde tomaatjes in een glazen pot, deze eet je op. De olie filter je en kan weer verwerkt worden tot een geurkaars. Zo geniet je er dubbel van. Door middel van dit artikel geef je een hint mee wat je met afval kan doen.» 

Een goed kerstpakket samenstellen is niet makkelijk. Medewerkers hebben uiteenlopende interesses en smaken. «Juist dat is de uitdaging,» vindt Dick. Als tachtig procent van de mensen echt blij is en tien procent het wel oké vindt, heb je het als werkgever goed gedaan. «Er is een handjevol mensen dat altijd iets te zeuren heeft, voor hen kan je het nooit goed doen. Het vervelende is dat die wel het luidruchtigste zijn.» Zijn klanten weten inmiddels wat ze aan hem hebben – ze komen niet voor niets al jarenlang naar Brandwijk Kerstpakketten B.V. en waarderen de verrassende en duurzame aanpak van het gehele team. En hoe groot of hoe klein ze inkopen, branding is altijd mogelijk. 

Dick Brandwijk is enthousiast over de Nederlandse Kerstpakkettenbeurs. «Een leuk, enthousiast team van mensen!» Hij heeft wel een boodschap voor hen: «Zorg voor voldoende standhouders die non-food en innovatieve producten leveren.» Want Dick Brandwijk wil niet alleen zijn klanten verrassen, maar ook zelf verrast worden op 4 en 5 februari 2020 in Houten.

Meer weten over Brandwijk Kerstpakketten B.V. en Promo.nl, het zusterbedrijf voor relatiegeschenken? Kijk op www.brandwijk.nl.

Deel dit bericht

Bestel je toegangsbewijs voor de Nederlandse Kerstpakkettenbeurs

Tips om te lezen

Sorry, we konden geen berichten vinden. Probeer andere zoekterm(en).

Informatie

Openingstijden 2025

Dinsdag 5 februari van 10.00 - 17.00 uur

Woensdag 6 februari van 10.00 - 16.00 uur

Locatie
Expo Houten
Meidoornkade 24
3992 AE Houten